-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12665 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

مي خواستم بپرسم كه ضررهاي استمناء را بيان كنيد، و من پسر هستم، هر موقع كه حمام مي روم استمناء مي كنم. مي خواستم راهي به من پيشنهاد كنيد كه از اين كار دست بردارم.



از جمله گناهان كبيره اي كه به آن وعدة عذاب داده شده، استمناء است. رسول خدا( مي فرمايد : هر كس با دست، شهوتش را بيرون كند ملعون است. همچنين از امام صادق( از حكم استمناء مي پرسند، آن حضرت مي فرمايد : مثل اينست كه با خودش نكاح كرده (ازدواج كرده) و اگر كسي را كه چنين كاري مي كند بشناسم، با او همخوراك نخواهم شد. راوي حديث ميپرسد از كجاي قرآن حكم آن فهميده مي شود، فرمود : از آيه و من ابتغي وراء ذلك فاولئك هم العادون(2) هر كس با غير از همسر و كنيزش شهوتش را دفع كند ايشان تجاوز كارانند. راوي پرسيد گناه زنا بزرگتر است يا استمناء؟ حضرت فرمود : استمناء گناه بزرگي است و در حكم زنا كردنست، يعني با گناه زنا برابر مي باشد. در مورد مضرات جسمي و روحي استمناء بايد گفت اين عمل مبتلايان را بضعف قواي شهواني دچار مي كند، جبون (ترسو) و بيحال بار مي آيند. عمل غيرطبيعي جنسي يعني استمناء با جلق از لحاظ روابط نزديكي كه با حواس پنجگانه دارد در درجه اول در چشم و گوش اثر مي گذارد، بدين معني كه ديد چشم را ضعيف كرده و حس شنوايي را نيز تا اندازه قابل توجهي از كار مي اندازد، علاوه بر اينها تحليل رفتن قواي جسماني و روحي، كم شدن خون، پريدگي رنگ، نقص قوة حافظه، لاغري، ضعف و سستي زياد از حد، سرگيجه، بي اشتهايي، بدخلقي(بداخلاقي)، عصبانيت و هزاران آفت ديگر از بيماريهائيست كه گريبان مبتلايان به استمناء را خواهد گرفت؛ ازبدبختيهاي مبتلايان به استمناء يكي اينست كه قوة اراده آنان به كلي مختل مي شود. افرادي كه مبتلا به استمناء هستند اگر به كار خود ادامه دهند، از لحاظ جنسي فرسوده شده، و براي هميشه از لذايذ جنسي بخصوص در دوران ازدواج محروم مي گردند. شخص مبتلا به استمناء اگر به اين صورت از مردي نيافتد بطور قطع بصورت سرعت انزال، عدم نعوظ، نعوذ بي دوام و امثال اينها به ناتواني جنسي مبتلا خواهد شد.

در كتاب ناتوانيهاي جنسي كه مجموعه اي از نوشته هاي متخصصين فن است، آمده است كه اگر سري به تيمارستانهاي تهران بزنيد از هر ده نفر ديوانه اي كه در آنجا سكونت دارند نه نفرمعتاد به استمناء مي باشند، زيرا عمل استمناء در قواي دماغي (مغزي) تأثير زيادي دارد، و وقتي قواي دماغي مختل شد، مسلم است كه كارش به ديوانگي خواهد كشيد، بدون اغراق از هر ده نفر بيمار مسلولي كه در آسايشگاه خوابيده اند چهار نفر بعلت ابتلاء به استمناء به اين بيماري خطرناك دچار گرديده اند. اينها ادعا نيست،

بلكه حقيقتي است كه علماء و دانشمندان با دهها سال تجربه به درك آن موفق شده اند.(1)

براي علاج اين گناه در قدم اول، بايد توبه كنيد، و تصميم بگيريد از همين لحظه كه اين نامه بدستتان مي رسد ديگر دست به اين كار نزنيد و تفكر در آثار و عواقب سوء اين عمل مي تواند در ترك اين گناه بسيار مفيد باشد. و ديگر اينكه از كارهايي كه سبب تحريك شهوت مي شود، پرهيز كنيد. مثل نگاه همراه با لذّت و مفسده انگيز به نامحرم، معاشرت با رفقاي بد، تفكر و تخيّل امور شهوت انگيز، نگاه به فيلمها و عكسهايي كه شهوت را تحريك مي كند، گوش كردن به حرفهايي كه موجب تحريك غريزة جنسي مي شود. و توجه داشته باشيد وقتي براي استحمام به حمام مي رويد، سعي كنيد لباس زيري كه آلت شما را مي پوشاند را تا لحظات آخر استحمام بر تن داشته باشيد و در صورت نياز اگر از تنتان درآورديد، از نگاه به آلت خود پرهيز نماييد، و هرگاه به ذهنتان انجام اين عمل پست ظهور كرد، ذكر خدا را از جمله صلوات بر محمد و آل او يا اذكار ديگر را فراموش نكنيد. در ضمن برخي اعمال عبادي از جمله نماز، قرآن خواندن، روزه هاي مستحبي كه سبب ايجاد رابطه با خداوند مي شود و در كم كردن قوة شهويه نيز بسيار مفيد مي باشد را در برنامه خود داشته باشيد. ورزش كردن و ازدواج نيز اگر به سن ازدواج رسيده ايد را نيز به شما توصيه مي نماييم. با آرزوي موفقيت براي شما در ترك اين گناه و التماس دعا.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.